2017. december 31., vasárnap

tervek idénre :) - updated (n+1) - completed

Frissítettem ezt a januári bejegyzést a legújabb tervekkel :)

Jó szokásunkhoz híven mostanra sikerült az év első felét teljesen megtervezni, már ami az utazásokat/szabikat illeti. Nekem 28, B.-nek 29 napja van 2017-re. (25 az államilag megszabott, ahhoz jön nekem még két nap a cégtől, "a rugalmasságunkért cserébe", értsd így (nem) fizetik ki a túlórákat, és +1 nap azért, mert január elseje, ami amúgy munkaszüneti nap, idén vasárnapra esett; B.-nek három plusz nap jár, abszolút fair, és egy a január elsejéért.)

Mint az elmúlt években mindig, most is nagy tervekkel kezdtünk neki, bár nyilván más dimenzióban, mint eddig, hogy fúúú, na idén majd elmegyünk a) Vietnámba, b) Kínába, c) Tájföldre (vagy-vagy), aztán ezektől visszakoztunk, mert azt láttuk, hogy ha mindent meg akarunk nézni, ahhoz kb. 3 hét kéne egyhuzamban, annyit pedig nem szeretne egyikőnk sem egy szabira elpazarolni - az azt jelentené, hogy egy hét maradna az év összes többi részére, brrr. És mivel ezek a helyek annyira messze vannak, hogy valószínűleg nem mennénk vissza, ezért látnivalót kihagyni / kompromisszumot kötni meg sajnálnánk... Persze mindig ott van az a dilemma, hogy most akkor nem elmenni jobb, mint elmenni és nem látni mindent? (Mintha mindent látni lehetséges volna...) De az a válasz, hogy vagy a) amikor nyuggerek leszünk, vagy b) amikor majd több szabink lesz pár év múlva, akkor majd rá tudunk szánni 2-3 hetet. (Vagy amikor megunjuk a halogatást.) Végül úgy döntöttünk, hogy menjünk a Feröer-szigetekre, ami már évek óta tervben van, csak eddig mindig túl drága lett volna. El is kezdtük megtervezni, minden oké volt, egészen addig, amíg ki nem derült, hogy a szállások már most januárban tele vannak az összes olyan nyári időpontra, ami nekünk jó lett volna. Úgyhogy ez is majd máskor.

Egyelőre ezek vannak idénre:

Január (6)7-8. - Köln ✔ (poszt)

Február 8-12. Barcelona ✔ (poszt)
Ez már egy kb. kora ősszel lefixált program, egy baráti párral megyünk, nagyon várom. :)

(forrás)

Február 17-18. Frankfurt ✔ (poszt)
Egy közös barátunk lép fel péntek este az Alte Operben a Collegium Vocale Gent tagjaként, őt megyünk meghallgatni. A várost tavalyelőtt már láttuk, nincs ott semmi, úgyhogy csak azért maradunk egy éjszakát, mert péntek éjjel nem tudnánk visszajönni már.

Március 11-20. (B.)  / április 6-11. (én) - Budapest

Április (14)15-17. (Húsvét) - Brüsszel+Gent ✔ (poszt)
Tavaly megtudtuk, hogy van Brüsszel mellett egy erdő, ami tele van az angol kékcsengő nevű jácintfélével, ami pont áprilisban virágzik. Tavaly lemaradtunk róla, de idén pont ott van a húsvéti hétvége erre a célra... A képek alapján gyönyörű!

Hallerbos (forrás)
És mivel Brüsszelt már kimaxoltuk (pláne én), vasárnap-hétfőn Gentbe megyünk, majd onnan vissza Luxiba.

Április 30. - Dinant (BE) (Virágékkal négyesben) ✔ (poszt)

Május 21-28. Lamezia Terme Szicília Calabria ✔ (poszt)
Volt a Luxairnek az az akciója decemberben, hogy minden adventi hétvégén más desztinációkra árultak akciós (99 euró oda-vissza/fő) jegyeket, és az első hétvégén Olaszország volt terítéken.
Maga Lamezia Terme nem tűnik nagyon sok időt igénylő városnak, úgyhogy több helyre is megyünk még a környéken: Messina, Scilla, Tropea.

Tropea (forrás)
Június (1)2-5. Budapest ✔ (poszt1) (poszt2)
Ez egy különleges hazamenetel, egy esküvő miatt megyünk, ami 3-án lesz. :) Tök jó, hogy kivételesen kivehettem a 2-át, pedig a hónap első két munkanapja zárás, amikor nem nagyon ajánlatos szabit kivenni.

Június 23-25. Oostende ✔ (poszt)
Június 23-a itt nemzeti ünnep és idén péntekre esik, a belga tengerpartra meg tök régóta el akartunk menni, és június végére talán nem lesz hideg.

(forrás)

Július 18-25. Yorkshire terrier puding ✔ (poszt)
Végülis ez lett a Feröer-szigetekből. :D A képek alapján a természet majdnem ugyanolyan szép, ugyanannyit esik az eső és vannak lundák is! :D Manchesterbe repülünk egy új légitársasággal, a flybe-vel, és onnan vonatozunk kelet felé; itt is több helyre megyünk: York, Helmsley, Whitby, Bridlington, aztán vissza Manchesterbe. Jaj, nagyon remélem, hogy szerencsénk lesz az idővel!

Whitby (forrás)
Augusztus 5-6. - Durbuy (BE) - biciklivel✔ (poszt)

Augusztus 19-20. - Bernkastel-Kues (DE) - biciklivel✔ (poszt)

Augusztus 24-28./25-26.  - Budapest (B./én) ✔ (poszt)

Szeptember 2-3. - Reims ✔ (poszt)

Szeptember (7)8-12.  - Budapest ✔ (poszt)

Október (6)7-8. - Párizs✔ (poszt)

Október (13)14-15. - Budapest (én) ✔ (poszt)

November (3)4-5. - Koppenhága Fannival :)) ✔ (poszt)

November (9)10-12. - Budapest (én) ✔ (poszt)

November 18-21. - Malaga

December (8)9-10. - Budapest (én)

December 22-31. TAJVAN!!!!!!!!!! ✔ (poszt)

Na szóval sikerült B.-nek meggyőznie, hogy messzire utazni alapvetően nem rossz dolog, és Tajvanra van közvetlen járat (igaz, Párizsból), oda 14, vissza 12:40 óra, mindkétszer reggel 7-re érkezünk, nagyon izgalmas, ráadásul csak 4 nap szabit igényel, mert dec. 25., 26. és január 1. mind hétköznapra esik, Tajvan nagyon szépnek és olcsónak tűnik, meg hát sose voltunk ugye Európán kívül, szóval mindenképp kaland, és mindenhol azt írják, hogy Tajvanra a leginkább szeptembertől decemberig érdemes menni. Már csak 7 és fél hónap :D

Hualien, természetvédelmi terület (forrás)

Hualien City (forrás)

random tengerpart, nem emlékszem, honnan szedtem és pontosan Tajvan melyik részén van