2017. december 17., vasárnap

tajvani tervek

Hát képzeljétek, már be is vagyunk pakolva majdnem teljesen!! És mindketten tökre be vagyunk sózva, én egy kicsit félek is*, de inkább az izgatottság és a kíváncsiság dominál. :)))

Úgyhogy mutatom is, mi a terv (mint amikor Rory odaadta Babette-nek az útvonaltervet, ami alapján Lorelai-jal bejárták Európát), csak hogy tudjátok, melyik nap hol kell minket keresni:

21-én csütörtökön este 7-kor indulunk Párizsba, ott alszunk a reptér melletti ibis hotelben, ragaszkodtam hozzá, hogy másnap reggel lehetőleg azon ne kelljen stresszelni, hogy a reptérre mikor és hogyan érünk ki.
Másnap, tehát 22-én pénteken 11:20-kor száll fel a repülőnk (EVA Air, ilyen géppel repülünk), amivel helyi idő szerint reggel 7:00-ra érkezünk Tajpejbe. Tajpejből elvonatozunk Hualien megyébe, azon belül is Chongdébe (vagy -ba?), ahol a főfő program a gyönyörű, ámde veszélyes és nehéz Jhuilu trail teljesítése (25-én), ehhez mindenféle külön engedélyek kellettek meg előre kellett helyet foglalni, szóval nem ám csak úgy besétál az ember és kirándul. Egyébként meg a szállásunk a Taroko nemzeti park közepén lesz, úgyhogy a 24-ét is a természet lágy ölén fogjuk tölteni. (23-án délután érkezünk majd meg ide, és fél 5-5 körül sötétedik ott is sajnos, úgyhogy aznap sok időnk már nem lesz.) Az előrejelzés szerint 20-23 fok lesz, minimális esővel, felhőkkel, napsütéssel.
25-én hétfőn délután helyi repülővel átrepülünk Kaohsziungba, ami a sziget nyugati oldalán van - meglepetésünkre az út nem a sziget fölött visz át, hanem a part mentén, gyakorlatilag majdnem megkerülve az egészet. Itt töltjük a karácsonyt, ezzel duplán is kitéve magunkat a kultúrsokknak. ;) Sőt, triplán, mivel 24-25 fok és napsütés várható. :D
26-án kedden este busszal és vonattal (vagy vonattal és busszal?) indulunk tovább a Nap-hold tóhoz (e szerint a cikk szerint "vízmederhez"), amit a tervek szerint másnap, 27-én körbesétálunk vagy -biciklizünk (25 km). Ide is nagyon jó időt, 22-24 fokot és napsütést mondanak, ami pont ideális kirándulóidő.
Az utolsó állomás pedig Tajpej, ahova 28-án csütörtökön vonattal megyünk, és 31-e estig maradunk: pont két hét múlva vasárnap 23:50-kor, tehát helyi idő szerint még pont 2017-ben száll föl a repülőnk visszafele. :D Hivatalosan (január elsején) 6:50-re érünk Párizsba, ahonnan valamikor kora délután hoz haza a TGV. :)

Ahogy ezt így leírtam, most még izgatottabb vagyok, remélem minden a tervek szerint alakul, annyira szép(nek tűnik) és izgalmas(nak tűnik) ez a sziget, hogy egyre kíváncsibb vagyok rá! :)) Kattintsatok a linkekre, mert érdemes!

Netünk nem tudom, mennyire lesz, de ha lesz is, igazából most próbálok majd nem élőben közvetíteni a FB-n, mert az az érzésem, hogy Tajvanra nem fogunk visszamenni egyhamar, szóval igazán ott akarok lenni testben és lélekben is, és majd utólag feltenni csak képeket (be is üzemeltem egy év után újra a fényképezőgépemet). De azért majd bejelentkezünk persze mindig, amikor megérkeztünk egy-egy új helyre, és ennek a posztnak az is a célja, hogy aki szeretné, tényleg tudja követni, mikor merre járunk (vagy mikor merre kéne, hogy járjunk :P).

Már nem tervezek idén írni, úgyhogy ezúton kívánok mindenkinek nagyon kellemes, békés, nyugodt ünnepeket, 2018-ra pedig, hogy sikerüljön minden úgy, ahogy szeretnétek, vagy még jobban! :)

*Elsősorban a rettenetesen hosszú repülőúttól - az utóbbi években sikeresen kifejlesztettem a korábban abszolút nem létező repülésparámat, ami általában a repülési magasság elérésétől az ereszkedés megkezdéséig tart, és az időjárási körülményektől függően vagy azt vizionálom, hogy mindjárt leáll a(z egyik) hajtómű / leszakad az egyik szárny / kifogy az üzemanyag / óriási viharba kerülünk / terrorista van a fedélzeten, aki meg akar ölni mindenkit / a pilóta terrorista, aki meg akar ölni mindenkit. Hiába tudom, hogy a félelem ezek egyikén se segít, ha esetleg bekövetkezik, ez a tudat nem segít. És eddig a leghosszabb út, amit végigféltem, az 2 és fél óra volt (Malagára/ról), szóval komolyan gondolkozom rajta, hogy elmegyek a patikába és kérek egy nagyon enyhe altatót mindkét útra, mert ha legalább pár órát sikerül aludnom a gépen, addig se félek (bónusz: nem teljesen kipurcanva érkezem meg Tajpejbe).

1. Ó, nagyon jól hangzik! Szuper lesz :) Érezzétek nagyon jól magatokat! A 777 egy szupcsi gép, hamar ott lesztek:) És: Mango Cha Cha ;D

1. Köszi! :) Már mondtam a mangót B.-nek, azonnal ráharapott (pun intended)! :)