2018. augusztus 31., péntek

szia, augusztus! helló, szeptember! /igazából Londonról/

Az idei augusztus nagyon jól indult, aztán sajnos kevésbé jól folytatódott, de egyre jobban végződik, majd egyszer írok erről is, de most gyorsan amíg még tart a hónap, Londonról, ahol bő két hete jártunk. Nagyon jó volt, és az volt a legjobb része, hogy megint találkoztam D-vel, akivel közös volt a gyerekkorunk, bölcsitől 8. osztály végéig minden (tanítási) napot együtt töltöttünk, sokszor voltunk padtársak, igazi tankönyvi legjobb barátnők voltunk, amíg aztán az általános iskolai ballagás után szét nem választott minket az élet, szipp-szipp. Sokáig nem hallottunk egymásról, aztán egyetem alatt megint fölvettük a kapcsolatot, és ő hamarosan kiköltözött Londonba a barátjával (szintén D), azóta is ott vannak, illetve most éppen Brightonban. Pár havonta beszélünk, és amikor személyesen találkozunk, mindig ugyanolyan, mintha sose váltunk volna el. Nagyon kevés emberrel tud ilyen lenni. És mindig nagyon feldob, amikor találkozunk, és mindig van miről beszélni, és mindig van min röhögni. ;) (A körülöttünk levőknek lehet, hogy nem feltétlenül olyan katartikus az élmény, mint nekünk.) Szóval ez volt a fénypont, de azért persze más is történt, át is adom a szót a képeknek.

Ehhez a képhez az a sztori tartozik, hogy Ryanairrel repültünk, és ha jól emlékszem, mindkét irányban volt késés, de nem jelentős (félóra talán?), és a kézipoggyász-policy akkor épp alakulóban volt, úgyhogy odafele föl kellett adnunk a kisbőröndöt (ingyen), visszafele meg a kutyát nem érdekeltük, és felvihettük a gépre (miközben másoktól közvetlenül a gépbe való beszállás előtt elvették).

Ez fogadott minket, amikor megérkeztünk a szállásra. Egy nagyon  fura nő ad ki két szobát a házában, minden reggel együtt kellett vele reggelizni, és kedves volt ugyan, de valahogy olyan... bizarr. De a szállással amúgy - a reggeli minimális voltán kívül - minden rendben volt.
 08.15. szerda:
Az utcánk

Ez is

Obligát fotó a London Eye-ról a felhőkkel

Meg a felálványozott Big Benről :P

Közlekedés

Grimmauld tér 12.?

A Szt. Pál katedrális lépcsőin kávézom :)

Tévedésből kisütött a nap

a Szt. Pál katedrális

kilátás a Millennium Bridge-ről :)

ez meg a Millennium Bridge, ami a formáján kívül azért érdekes, mert a Harry Potter 7. részében (a film szerint) a halálfalók teljesen lerombolják

a túlpart

Shakespeare's Globe

ez aztán tud, ez a Shakespeare William!

a Tower Bridge

csak a mi tiszteletünkre!

útban a Trafalgar Square felé

inkluzív lámpa :)

echte londoni taxi, természetesen az út rossz oldalán

a Buckingham-palota
 08.16. csütörtök:

Ez a Science Museum. Eredetileg a Natural Historyba akartunk menni, de ömlött az eső és kígyóztak a sorok, úgyhogy ide menekültünk. Sajnos nem volt közel sem annyi időnk, mint kellett volna, marha érdekes kiállítások voltak.

Coelho a metróban járt

Kezdődik a kaland! Indulunk D&D-vel a Harry Potter stúdióba. :) (B. nem jött, ő ebben a bizniszben nem érdekelt, addig találkozott egy volt osztálytársával - Ő is.)

Reggeli Próféta-címlapok

a roxforti Nagyterem

a Griffendél asztala

a tanári kar egy része (McGalagony, Dumbledore, Piton és Hagrid)

a Griffendél klubhelyisége, Hermione, Harry és Ron "modelljeivel"

Dumbledore dolgozószobája

a Roxfort Expressz a kilenc és háromnegyedik vágányon

obligát

a Kóbor Grimbusz "megállója" (igazából csak leinteni lehet, nincsenek hivatalos megállói)

a Dursley-család háza a Privet Drive-on :D

Elég snassz, nem?

a (volt) Potter-ház

abszolút kedvencem, az Abszol út

Mágikus Menazséria

és a legnagyobb trollkodás (!), a Roxfort - ezt a modellt használták a filmekhez, az egész belefér egy szobába...

Szerintem nagyon érdekes és igényes volt a kiállítás, sokkal műanyagabbra számítottam. Jó, így is nyilván elsősorban a rajongók a célközönség, de nagyon sok, a HP-tól függetlenül is érdekes filmkészítési titokra derül fény. Nem mondom, hogy feltétlenül visszamennék, de örülök, hogy végre eljutottam!
 08.17. péntek:

ismeretlen légköri jelenség London fölött: kék az ég!

isteni angol reggeli Brightonban

és isteni kilátás D&D lakásából a tengerre *.*

a Seven Sisters nemzeti park

a fiúk "fűzik a barátságkarkötőt" :D

kedvenc képem az egész utazásról :)

helló!

Alfriston, ahova azért mentünk, mert cuki.

És tényleg.

No személyi kultusz whatsoever.

ez pedig már Brighton

a híres Brighton Pier

nekem Brighton "óvárosa" is abszolút beleillik a Harry Potter világába

08.18. szombat:

A napot a Borough Marketen kezdtük, ahova később visszatértünk ebédelni is.

Lujzi és Lotti a londoni metróban (ők a Fannival közös plüss babapingvinjeink, megosztott felügyelettel, épp nálam vannak).

Jól befürödtünk, ezeken a székeken ugyanis azért nem ült senki, mert óránként (!) 1,80 fontba kerülnek. (Green Park)

Hyde Park, obligát londoni időjárással

Megpróbáltuk megnézni a Downing Street 10-t.

De mivel nem sikerült, cserébe - istentisztelet-látogatás örve alatt - ingyen beszöktünk a Westminsterbe kóruszenét hallgatni.

"Az én rajzom azonban nem kalapot ábrázolt. Óriáskígyót ábrázolt, amint épp egy elefántot emészt."

South-Kensington

a Royal Albert Hall kívülről

És belülről, közvetlenül a koncert (BBC Proms 48: Ravel-est Sir Simon Rattle-lel) előtt

A tömeges látogatottságnál már csak a saját sóskaramellás jégkrém a menőbb, amit a szünetben lehetett kapni. Hogy ez milyen jól illett a rozmaringos focacciához, amit a Borough Marketen vettem korábban, mmm, hát ízorgia. Legjobb koncertszüneti vacsora! :D
 08.19. vasárnap:

Ez pedig a búcsú-angol reggelink, amit nem is ettünk volna, vagyis nem ezt, mert kinéztünk eredetileg egy tök jó helyet a TripAdvisoron, de, kapaszkodjatok meg, nem találtuk meg! Ilyen még sose történt, de baromira nem volt egyértelmű, hogy kint vagy bent van a hely (egy pályaudvaron volt, vagyis kellett volna lennie), és nem túlzok, vagy egy órát keringtünk, de nem lett meg, úgyhogy bosszúból beültünk máshova. :P

1. Vera már nagyon vártam egy jó kis virtuális utazásban való részvételt általad. Nagyon szeretem a beszámolóidat a fotókkal együtt. Sok jó fotó, de nekem a kedvencem ahol "elmenőben" vagy a fű mögött.))