2018. február 10., szombat

jogsi-gate

Emlékeztek még a hosszas hercehurcára annak érdekében, hogy egyáltalán elkezdjem a jogsit? Azóta odáig fajultak a dolgok, hogy most 28-án megyek vizsgázni! Sőt, ebben a pillanatban elhiszem, hogy akár elsőre is sikerülhet. :) 
Eddig 15 órán vagyok túl, vagyis 15x60 percen, volt már minden: sötétben vezetés, esőben-hóban vezetés, autópálya, országút, belváros, óváros, parkolás merőlegesen és párhuzamosan, dugó és száguldozás, ami szem-szájnak ingere. Eléggé hullámzó volt, hogy hogy éreztem magam, az elején élveztem, de rettenetesen lefárasztott, egy idő után, amikor tudatosult bennem, hogy mennyi mindenre kell figyelni és milyen sok a kockázati tényező, akkor minden óra előtt szorongtam, viszont egyre kevésbé volt fárasztó, és nyilván egyre jobban is ment, úgyhogy most meg teljesen jól érzem magam a kocsiban, és a hibáim ellenére kezdek egészen biztos lenni magamban, és elhinni, hogy nem is olyan sokára egyedül is képes leszek elvezetni egy autót. Még 4x60 percem van hátra a vizsgáig, plusz 1x60 közvetlenül a vizsga előtt, nem viszik itt túlzásba, ráadásul ezzel az összesen húsz órával már rá is húztam a kötelező minimum 16-ra. 
Ma egyébként végigmentünk az egyik lehetséges vizsgaútvonalon, és Melanie azt mondta, ha ez lett volna a vizsga, átmentem volna. Csak az a bibi, hogy egyelőre még folyton instruál, mondja, mikor mire figyeljek, "nem akarsz fölváltani hármasba esetleg? csak kérdezem", stb., így könnyű, de a maradék alkalmakkor már nem fogja mondani, hova nézzek, mit csináljak, kénytelen leszek magam rájönni, és úgy nem elrontani. 
Amit eléggé hiányolok a képzésből, az a műszaki dolgok. Tehát kb. azt se tudom, a lámpákat vagy az ablaktörlőt mikor és hogy kell bekapcsolni. Az autó motorját életemben nem láttam, a keréknyomás megállapításának mikéntjéről gőzöm sincs, és hogy az elsősegély-doboz hol van, ha van egyáltalán, azt csak találgatni tudom. Itt ezek abszolút nem képezik részét a josihoz vezető útnak (sic), ja, és ami még nagyon érdekelne, hogy tankolni hogy kell?, szóval ezekre majd rá kell jönnöm, amikor lesz autónk. És akkor kerékcseréről ne is beszéljünk. Itt a hanyatló Nyugaton szerintem mindenki arra van berendezkedve, hogy ha műszaki probléma van, akkor segítséget hív, azért fizeti a méregdrága biztosítást. Mondjuk nekem már a tankoláshoz is segítség kell majd kb., de előtte megnézek majd valami oktatóvideót. :D 
Lényeg a lényeg (sic): mindenki legyen szíves és küldje a csít február 28-án 9:40-től kb. egy órán át! Köszi előre is!

9 megjegyzés:

  1. A műszaki dolgokat itthon se túlják túl, tankolást max akkor látsz, ha épp akkor van rá szükség, mikor órátok van. Kerékcseréről mutattak valami rajzot. Legalábbis nálam semmi ilyesmi nem volt, a motort se mutogatták, csak annyi műszaki ismeret volt, amennyi a kresznek része (kb. 10%).
    Megy a csí természesen!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De otthon van ez a kötelező műszaki ellenőrzős kör minden óra meg a vizsga elején is, nem? Erre gondolok.

      Törlés
    2. Ja igen, az elvben van (nem mindenkinél, oktatótól függ). Ott a kerekeket, a lámpákat, meg a féket ellenőrizzük, hogy működnek-e. De ettől még fogalmam sincs, hogy HOGY működnek, a keréknyomásról nem is beszélve. Elsősegély doboz nem is tudom, volt-e.

      Törlés
    3. na, itt még ennyi sincs, még elvben se...

      Törlés
  2. Válaszok
    1. köszi! ha nem sikerül, tudni fogom, ki nem időzített mégse jól :P

      Törlés
  3. Remélem nem ezen fog múlni, but I will do my best! :)

    VálaszTörlés