2016. április 17., vasárnap

7vége

Ezen a héten tök sok minden történt, de semmire nem emlékszem igazából a csúcs tegnap volt, ugyanis végre vettünk biciklit!!!! De erről mindjárt. Délelőtt még felfedeztük a Kirchbergi Arborétum egyik parkját (hihetetlen, hogy itt ilyen is van, pláne a Kirchbergen), minden virágzott, gyönyörű színek voltak, éééééés ZÖLD FALEVELEK, jó, hát persze nem mindenhol, de legalább már néhányat láttunk, szóval szinte biztos (de azért lekopogom), hogy egyszer majd itt is lesz nyár.

Igen, ez is a Kirchberg.
Kérés nélkül is csináltam egy profilképet a seregélynek.
Virágok még.
Talán vörösbegy.
Százszorszép-mező :)

Százszorszépek viharos háttérrel
Ahogy ideértünk, éreztem, hogy valami nem stimmel, aztán leesett, hogy mi: zöldek a fák!
Szkeptikusan nézem az eget :P
Azok a bizonyos, sokat emlegetett zöld levelek :)
Szóval ezután délután elmentünk Thionville-be, ott van Decathlon - az előzmény, hogy a múlt héten voltunk az Intersportban, ahol iszonyat árak voltak, meg aztán megnéztük a bicikliket az Auchanban is, és ami nem kimondottan csak városi bicikli volt, az vagy gagyi volt vagy nagyon drága. Úgyhogy a Decathlont csekkoltuk előre, 2-300 euróért volt egy csomó modell, beruháztunk a vonatjegybe (27 euró oda-vissza), és Thionville-ben a gyönyörű, zuhogó eső fogadott minket. Amikor kicsi javult az idő, besétáltunk a belvárosba, hát, nem egy nagy szám, van egy főtér meg három viszonylag jól karban tartott utca, és ennyi.

Ez a pályaudvar előtti tér, tele virágzó fákkal.
A városháza (tényleg domború, valamikor a XVII. században építették), előtte pedig Robert Schuman.
A városvezetés/helyi közterület-fenntartó mentségére szóljon, hogy a város jellegtelenségét egy csomó virággal próbálják ellensúlyozni.
Grimmauld tér 12.? :)
Burkolat a belvárosban.
Mondom, hogy sok a virág (és hogy esett).
Ezen a képen én is rajta vagyok.
A szép virágok, a városháza és a burkolat mellett ilyen szocreál részei is vannak a belvárosnak.
Ha eddig nem tudtuk volna, hogy ez Franciaország, a BAGETTAUTOMATA látványától biztos egyértelművé vált volna. :D Sajnos nem működik már.

Vedlik a tulipánfa.
Ez egy elég reprezentatív kép Thionville-ről. Ami még fontos, de nem látszik rajta, hogy tiszta szmogos a levegő :(
Volt ház (?) a Moselle fölött.
A Decathlonhoz vezető út konkrétan az autóút mellett ment, szóval nem volt egy élmény, de cserébe gyönyörű virágzó fákat láttunk (a változatosság kedvéért), némelyik intenzíven illatozott is, és az ég színe az a vihar előtti volt, ami nekem a kedvencem (olyan jófej az itteni természet, mindig az én malmomra hajtja a vizet!). Ja, és a Decathlonba nem lehet gyalog bemenni (!), csak az autóút van kiépítve, a járda elfogy, úgyhogy a gyalogosok/biciklisták mehetnek az autók mellett.

A Decathlon óriási volt, és mindenki ott volt a környező városokból (szombat délutáni program: elugrunk gyúrni a Dekába?), és rengetegféle biciklit is láttunk, de szerencsére kb. 5 perc tanakodás után kiválasztottuk azt a kettőt, amelyik tetszett (türkizkék *.*), kipróbáltuk, a szerelők beállítottak mindent rajtuk (majdnem mindent...), felfújták a gumit, B.-ére tettek kitámasztót, mert gyárilag nem volt rajta, még választottunk sisakot meg láncot, hogy legyen mit csörgetni, aztán kifizettük az irdatlan pénzt mindezért - amúgy nem irdatlan, de nem is kevés -, ja, meg ha már ott voltunk, vettünk egy-egy lecipzározható túragatyát is, hogy lehessen dilemmázni, hogy biciklizni menjünk vagy túrázni. :P Aztán mivel volt még majdnem egy óra a vonatig, még Thionville-ben tekertünk egy kicsit, és ekkor kiderült, hogy B. nyergét nem sikerült a szakembereknek eléggé meghúzni, mert pár perc után mindig lecsúszott...

Random irányba mentünk, és akkor megláttam ezt a gyöngyike-mezőt, és arra gondoltam, hogy az ég is bicikli-fotózó helynek szánta. És hát nem? :)

Az előző szelfink óta nem változtunk.
Mikor a vonattal ideértünk Luxembourgba, konkrétan ömlött az eső, úgyhogy feltettük a bicikliket a buszra és azzal jöttünk. Ez egy nagyon biciklibarát ország, a belföldi/regionális vonatokon ingyen, a TGV-n 10 euróért lehet a biciklit szállítani, a városi buszokon teljesen ingyen, és az az egyetlen kikötés, hogy a busz technikailag legyen kompatibilis a biciklivel (tehát pl. ne legyen kisebb, mint egy hárfa bicikli).
Aztán B. még megpróbált imbuszkulcsot szerezni a nyergéhez, sajnos sikertelenül, de ma reggel aztán tudott venni egy kis harapófogót, amivel meghúzta a csavart, és most jó (Ő is meg a csavar is). Na most ehhez az egészhez még hozzátartozik annak a története, ahogy én levittem a "pincébe" a biciklit. Az idézőjel oka, hogy a pince kb. akkora, mint egy nagyobb WC-fülke. A két bicikli alig fér el egymás mellett. De mire leküzdöttem az alagsorig... maradjunk abban, hogy nem maradt testrészem lila folt nélkül. Iszonyat szűk a lépcsőház, és olyan szélesek az ajtók, mint a folyosók, tehát vagy az ajtót nyitom ki, vagy én vagyok ott (igen). Tényleg konkrét küzdelem, úgyhogy még a legkényelmesebb megoldás az, hogy beteszi az ember a biciklit a liftbe felállítva, és ezzel legalább a lépcsőt meg a lépcsőházi szűk kanyarokat megússza. De az se igazán jó, plusz mire a pincerekeszből kibűvészkedem a kijáratig, letelik fél óra. (Ha nem lifttel, hanem a lépcsőházban viszem föl, akkor egy.)

Ez a pince, jól látszik, hogy a nyitott ajtó elfoglalja az egész folyosót. Meg a bicikli is.
A pincerekesz. Épphogy elférnek szegények.
Meglátjuk, ezzel lehet-e valamit kezdeni, egyelőre írtam az amúgy mindig segítőkész főbérlőnknek, hogy nem tudja-e, a biciklitulajdonosok hogy oldják meg ezt a házban. Még nem kaptunk választ.

Ma a biciklik és a szikrázó napsütés örömére ki is választottuk a 60-as számú CFL-túrát (a gyűjteményben levő 71-ből 11 biciklitúra), és Bertrange-on át elvileg Kleinbettingenig tekertünk volna, de Garnichban véletlenül rossz irányba kanyarodtunk, a visszafele jövő útra, úgyhogy hogy megvigasztaljuk magunkat, a szomszédos Mammerben be is ültünk egy echte olasz pizzériába ebédre... :)

Luxemburg egyetlen ortodox temploma :)

Így utazik Anonymus és Anonyma a CFL-en :)
Így örülök én a bicikli(zés)nek :)
És így olvassa B. a vonaton talált portugál újságot :)

1. Dolgok, Amiken Besírtam:
    - a seregély "profilképe" :D
    - bagettautomata!!! :D
    - hárfa :D
    - Mammer :D

(egyre jobban írsz!) :*

1. :)) a mammer amúgy B. permanens poénja, és én minden alkalommal percekig röhögök, mert annyira vicces!